9:09 PM

1 Picture Rm5 can nego a bit T_T ( Vector Picture )

See attachment below..
thanks for viewing..




8:41 PM

Enable Registry key

click start > run

type @ copy line dibawah

REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableRegistryTools /t REG_DWORD /d 0

8:32 PM

Filed under: windows



Hardrive anda tidak open dengan double klik?
gunalah tips di bawah..

start>run>taip cmd

del c:\autorun.* /f /a /s /q

taip atau copy paste kod diatas

tunggu proses delete pada command prompt,setelah selesai restart pc.
gud luck~

11:57 PM

Heloz.. Slamat petang..
rinie nak blaja pasal pendrive/thumbdrive/usb dan seangkatan dengannya..
seperti mne yg kte tahu zaman skrang ni da byk virus/worm/backdoor yg dicipta..
salah satu cara untuk mengelakkan ia dari berjangkit pada pc/laptop anda ialah :

1. Do not double klik usb folder at MY COMPUTER!!
2. Apabila keluar autorun/popup di harap anda cancel.. once u guys klik open folder
sure virus tersebut dah melekat dalam pc/laptop,hehe...
3. open usb dari address spt contoh di bawah :



4. Pc/laptop perlu la ader antivirus.. pakai je la jenis pape pon.. janji ada bg yg dummy tu.. slalunye sebelum buka msti scan kan.. hehehe..

5. a. Klik Start - Run.
b. Type gpedit.msc dan tekan OK.
c. Klik pada User Configuration - Administrative Templates - System.
d. Klik 2x pada Turn Off Autoplay.
e. Klik pada option Disabled.
f. Klik OK.
g. Ciap!!!

Gud Luck Again =_+'

11:52 PM

Setting pc fast shutdown

Jika komputer/pc/laptop anda lambat untuk shutdown, lakukan perubahan pada registry pada nilai delay shutdown. Caranya:

1. Klik Windows key + Run (Run)
2. Type -> regedit, "Enter" .
3. Buka folder -> HKEY_LOCAL_MACHINE
4. Klik -> System -> CurrentControlSet -> Control.
5. Double klik WaitToKillServiceTimeout
6. Tukarkan nilainya menjadi 0
7. klik ok.

Gud Luck =_='!

12:14 AM


hye..
today im editing for my top banner "SIC" graffitier name.. lol...

7:11 PM

Rahsia Bantal

1) Memeluk Bantal

Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal

Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.


3) Tidur Dengan Satu Bantal

Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.


4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki

Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2. Mereka tdk suka berusaha.

5) Tidur tanpa Bantal

Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.


6) Tidak punya bantal

Kasihan betul... pergi kedai belilah satu

7:51 PM

LOL ::: Kisah 3 Sahabat Dan buah

Amat, Abu dan Budin tersesat di dalam hutan sewaktu memburu. Mereka
kemudiannya ditangkap oleh sekumpulan orang asli yang merupakan
cannibal. Sewaktu dihadapkan ke ketua puak cannibal, ketua puak mengatakan mereka tidak akan dijadikan sup dan dimakan jika mereka lepas ujian yang akan
diberikan. Mereka dikehendaki pergi ke dalam hutan dan mencari 10 buah
yang sama jenis. Lalu mereka pun pergi la ke dalam hutan bersama2
beberapa orang asli yang akan mempastikan mereka takkan lari.

Amat kembali dan membawa 10 biji buah epal. Ketua puak cannibal itu
kemudiannya berkata "Kamu dikehendaki menyumbat kesemua buah2 tersebut
kedalam lubang bontot kamu tanpa sebarang ekspressi diwajah kamu atau
kamu akan dimakan!". Maka bermulalah sesi menyumbat buah epal ke dalam
lubang bontot Amat, SATU!!! jerit semua orang-orang asli. Belum sempat
epal kedua disumbat, Amat sudah menjerit kesakitan, lalu Amat diikat dan
diletak dalam kawah besar untuk direbus jadi sup.

Abu pula kembali membawa 10 biji anggur. Ketua puak menerangkan perkara
yang sama kepada Abu. Abu merasa takdelah susah mana. Dari jauh Amat
mendengar orang-orang asli menjerit SATU!!! DUA!!!! TIGA!!! EMPAT!!!
LIMA!!! ENAM!!! TUJUH!!! LAPAN!!!!, tiba-tiba Amat terdengar Abu ketawa terbahak-baha. Beberapa minit kemudian Abu diletakkan bersebelahan Amat dalam kawah
besar.

"Weiii yang ko gelak apehal???...ko dah nak lepas tadi dah!!" bentak
Amat.

Abu jawab "takleh tahanla beb...tengah aku relax2 sumbat anggur tiba2
Budin balik bawak durian 10 bijik".

7:34 PM

LOL ::: Kisah Cikgu dan Murid

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi Sahaja?
Petang Dan malam awak doakan saya tak
Selamat?

Murid : Selamat pagi, petang Dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh
Orang! Kata selamat sejahtera! Senang Dan Penuh
Bermakna.Lagipun ucapan ini meliputi
Semua Masa Dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik.
Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang
Perkataan Berlawan. Bila cikgu sebutkan Perkataannya,Kamu semua mesti menjawab dengan Cepat, lawan bagi
Perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu Ada apa-apa gangguan.

murid :(senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Cikgu : rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

cikgu : oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu Gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, bodoh!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!

7:28 PM



Argh.. tension tp boring tp mengantok..
tp bwat2 bz.. muahaha.. minggu yang penuh dgn kerjaya..
sok cuti.. yay

6:02 PM

Family Day Of [JTM]

Di Sini de la skit pix family day lhdn JTM... haha.. pix terlampau sikit..
tgk2 je la.. yang nek honda tu mantop x.. =)


6:00 PM

5:54 PM

Abes data ilang =(

hello. gud morning..
mlm smalam btol2 worst sgt la..
pc kne virus.. byk pula tu partition kat dlm...
dlm partition2 tu pula lagi byk2 data penting etc software,my pixture,
family potrait,kenangan2 bersama si dier dan mcm2 lagik..
hua... slalu buat kepala terer sgt abes hardisk ku out disebabkan virus yang
tah pape.. once virus da in pc xleh format =(
terpaksa la ku kill hardisk nak bg clear partition2 tu..
cedih2..
tp nak wat camne la kan.. da ilang camtu.. jdkan la pengajaran..
life must be go on..
bak kata pepatah - bagai pisang di bawar belayar.. hahaha.. sje men2 =_=

5:49 PM

Penjual Telur Di sebuah pasar tradisional

Pembeli: “Dik, telur sekilo berapa?”
Penjual: “Telur ayam atau telur itik?”
Pembeli: “Telur ayam.”
Penjual: “Telur ayam biasa atau ayam kampung?”
Pembeli: “Ayam biasa.”
Penjual: “Yang tempatan atau yang import?”
Pembeli: “Yang tempatan.”
Penjual: “Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor atau Tampin?”
Pembeli: “Yang Ipoh lah…” (Sambil terlihat kesal).
Penjual: “Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan?”
Pembeli: “Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan?”
Penjual: “Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah. Kebetulan yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.

12:21 AM

Sama jugak

Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala kambing biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh...
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa...yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke...habis tu yang hitam tu siapa punye?

12:13 AM

Lawaking For Boringing

Ni aku nak cerita pasal orang asli kat pahang.tak tau betul ke tidak ..
ada sorang asli tu dia nak pergi ke pekan ,tiba di pertengahan jalan ada sorang kawan dia tahan nak tumpang,dia pun bagi la...
tak berapa jauh lepas tu sorang lagi tahan. asli tu kata naik lah boleh muat ni 3 orang..
dengan tak pakai topi keledar si asli ni pun pecut moto kapcai tu ..tiba2 sampai kat pekan ada roadblock polis...
polis tu apalagi terus tahan je asli tu,tapi asli tu buat bodo je terus jalan tak nak berhenti...
polis tu pun apalagi ambik motor terus kejar si asli tu..
setelah dapat tahan moto tu polis tu pun marah la kat asli tu...
Apasal awak tak berhenti tadi bila saya tahan..dah la tak pakai topi keledar ,naik pulak 3 orang..apa asli tu jawab.....
MEMANG LA SAYA TAK BERHENTI SAYA INGAT ENCIK NAK TUMPANG ...
MOTO NI DAH PENUH MANA BOLEH MUAT 4 ORG